Flash-back

Jeg var forleden ved at rydde lidt op i gamle e-mails og faldt over denne hilsen til familie og venner for 22 år siden….

Kære familie & venner.

Det er ved at være nogen tid siden jeg sendte min sidste hilsen, og nu da ferien står for døren og mange af jer sikkert er godt i gang med forberedelserne til sommerferien, ja så vil jeg da gerne ønske jer alle en god ferie og en forhåbentlig god sommer……. vi er jo stadig nogle der må slide i det !!!!

Jeg er igen i Kina (5 gang i år) og befinder mig i øjeblikket nede på øen Nan’ao i det sydlige Kina, hvor vi er meget tæt på at kunne afslutte projektet. I skrivende stund mangler vi at køre den endelige test på 5 ud af de 18 møller vi har opstillet i denne omgang. Egentlig burde der ikke være behov for min tilstedeværelse på nuværende tidspunkt, men vi har netop hjemsendt vor supervisor på en velfortjent ferie idet han har været hernede uafbrudt siden vi startede primo februar. Der er sendt en anden supervisor fra DK til at færdiggøre diverse test, og går alt vel, skulle vi gerne kunne aflevere projektet omkring medio juli. Min opgave er således at sikre, at vi får en glidende overgang og at vi har styr på de forskellige test certifikater og afleveringspapirer som skal underskrives sammen med kunden. Der er i øjeblikket højsommer på Nan’ao, og øen er spækket med nyrige kinesere der holder ferie (Kina’s svar på Hawaii). Vi oplevede et meget flot syn i aftes da vi kørte ned fra bjerget idet havet rundt om øen, og især ud for byen hvor vi bor, var fyldt med små fiskebåde der var ude at fiske blæksprutter. Fiskerne bruger store lygter for at lokke blæksprutterne op til overfladen, så det var et flot skue med de mange hundrede lys ude på havet. Det er absolut ikke arbejdsvejr i øjeblikket hverken som montør/supervisor eller som “funktionær” der sidder bag et skrivebord på vindmølleparkens kontor oppe på bjerget. Temperaturen sniger sig let op på 34grd i skyggen midt på dagen, og med en luftfugtighed på 98% så føles det ganske ulideligt. Min store frygt er at min bærebar PC vil stå af … den anden dag var det vores nye digitalkamera der gav op på grund af varme og fugt.

Maden er stadig det ømme punkt da meget af maden hernede er fisk (samt hund, kat og slange hvis du ønsker det). Den anden aften var vi nede at spise på en lille bæverdink (et lille fortovskøkken) som vi kender udemærket, og hvor vi kan få noget rimelig mad. Det hele gik da også meget godt indtil jeg pludseligt så en stor rotte løbe under vores bord………. så var Hansen her ikke mere sulten den aften !. Det er ellers det helt store højdepunkt når vi får bud med ind på fastlandet, og får udbragt burgere fra Mc Donalds. Det fik vi i aftes…. så smager selv en kold dobbelt cheeseburger godt.

Inden jeg tog afsted fra DK i tirsdags, blev jeg introduceret til et projekt på Sri Lanka som jeg skal hjælpe en kollega med at færdiggøre. Så alt imens vor nye supervisor her på Nan’ao kører den sidste 10 dages test på de resterende møller, så rejser jeg en tur til Sri Lanka. Jeg har booket billet og rejser via Hong Kong mandag morgen d. 3 juli. I lufthavnen i Colombo bliver jeg afhentet af vores agent på Sri Lanka, og skal have en overnatning inden vi tirsdag morgen kører ned til vindmølleparken der ligger ca. 6 timers kørsel fra Colombo i den sydlige del af Sri Lanka. Natten mellem torsdag og fredag rejser jeg så tilbage til Hong Kong igen og tillader mig formentlig at holde resten af fredagen fri for lidt sightseeing i Hong Kong. Lørdag går det tilbage til Nan’ao for at følge afslutningen på testkørslen. Går alt vel, så skulle jeg gerne kunne rejse tilbage til Beijing sidst i uge 28 hvor jeg har en del møder inden jeg endelig kan vende hjem til DK.

Jeg tror det var alt for nu og håber at alt står vel til derhjemme. Jeg glæder mig meget til familiefesten i august, og til at se jer alle igen.

Mange hilsner

Jens O.

Nan’ao Island, China

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.